preskoči na sadržaj

Osnovna škola Josipa Antuna Ćolnića Đakovo

Psiholog

Spremnost za školu

Autor: IVANA SADAIĆ, 26. 5. 2011.

Vaše dijete će na jesen u školu? Evo onoga što kao roditelji trebate poticati kod Vašeg djeteta da bi ono spremno dočekalo prvi razred.

 

KOD DJECE TREBA POTICATI...

 

...SAMOSTALNOST

Dijete treba poticati/naučiti da bude samostalno u:

  • svlačenju, oblačenju, otkopčavanju, zakopčavanju
  • izuvanju, obuvanju, odvezivanju, vezivanju obuće
  • obavljanju nužde
  • održavanju svakodnevne higijene ruku, lica, zubi

Dijete treba znati imena roditelja, adresu, broj telefona, upotrijebiti telefon. Za djecu je dobro da poznaju put do škole, da zajedno s odraslima prolaze taj put, razgovaraju pri tome o konkretnoj prometnoj situaciji. Važno je naći najsigurniji, a ne najkraći put.

 

...GOVOR

Svaki trenutak može biti situacija za poticanje govornog izražavanja

Dijete treba poticati da:

  • izražava misli, zapažanja, samostalno komentira
  • samo priča, prepričava
  • objašnjava osjećaje
  • objašnjava ponašanje
  • objašnjava pravila igre
  • postavlja pitanja, odgovara na njih
  • recitira
  • postavlja i pogađa pitalice i zagonetke
  • izmišlja nove riječi
  • započetoj priči izmišlja kraja ili poznatoj novi završetak

 

...FINU MOTORIKU

Dijete mora znati pravilno držati olovku i snalaziti se na papiru.

Vježbe za razvoj fine motorike:

  • radni listovi
  • precrtavanje
  • crtanje
  • rezanje škarama
  • nizanje perlica, sitnih predmeta
  • igra plastelinom, glinom...

 

...OPAŽANJE/PERCEPCIJU

Opažanje detalja, razlika i sličnosti važno je za usvajanje znakova za slova i brojeva. Vježbe za razvoj opažanja/percepcije:

  • slaganje puzzli
  • domino
  • igraće karte (Uno, Crni Petar)
  • slike s pronalaženjem sličnosti i razlika
  • opažanje boja, oblika, veličina...

 

...PREPOZNAVANJE I RAZLIKOVANJE BOJA I NIJANSI

Većina djece na pragu škole točno opaža i imenuje osnovne boje crvenu, žutu, plavu i zelenu, a razlikuje i prijelazne tonove te nijanse boja. Ako se utvrdi da dijete ne zna imenovati boje, a razlikuje ih, onda je to znak da se s njim nije radilo dovoljno.

 

...OPAŽANJE VELIČINE I OBLIKA PREDMETA

Djecu treba naučiti razlikovati je li predmet:

  • dugačak ili kratak
  • velik ili mali
  • okrugao ili četvrtast
  • debel ili tanak
  • osnovne geometrijske oblike (kvadrat, krug, kocka, pravokutnik)

Teže uočavaju da jedan predmet može istovremeno biti kratak i debeo ili okrugao i malen, crven i kvadratni.

 

...OPAŽANJE PROSTORNIH ODNOSA I SNALAŽENJE U PROSTORU

  • ispred-iza na sebi i u prostoru
  • ispod-iznad na sebi i u prostoru
  • lijevo-desno na sebi i u prostoru
  • snalaženje na papiru

 

...USVAJENJE VREMENSKIH ODNOSA

Djeca ne moraju znati koliko je sati, mjesece u godini, ali bi trebala znati:

  • jutro-dan-večer-noć
  • dane u tjednu
  • godišnja doba

 

...GLASOVNU ANALIZU I SINTEZU

Čitanje i pisanje temelje se na procesima analize i sinteze. Da bi dijete moglo razlikovati pojedini glas u riječi mora imati razvijene auditivne sposobnosti, tj. fonemski sluh, što se najbolje postiže igrom:

  • osluškivanje zvukova iz okoline, prepoznavanje zvukova, određivanje udaljenosti zvuka
  • prepoznavanje radnje po zvuku
  • slike predmeta koje započinju ili završavaju istim glasom
  • slušanje glasa i pogađanje riječi sa zadanim glasom
  • rastavljanje riječi na glasove i prepoznavanje izrečenog
  • uočavanje rime

 

...NAMJERNU/HOTIMIČNU PAŽNJU

Prilika za razvijanje hotimične pažnje su zajedničke aktivnosti s odraslima u kojima se dijete privikava da započetu aktivnost i dovrši tj. da usmjeri pažnju samo na jednu aktivnost. 

 

...ISTOVREMENO PAZITI NA DVA ILI VIŠE SADRŽAJA

Za školu je to važna sposobnost jer dijete treba istovremeno pratiti objašnjenje učiteljice i gledati što piše na ploči ili pisati u svoju teku. Ova se osobina pažnje najbolje razvija u kolektivnim dječjim igrama, gdje dijete mora brinuti što samo mora činiti, ali i o tome što čine drugi (igre skrivača, razne društvene igre, kad mi čitamo priču, a dijete sluša i promatra ilustracije).


...PRENOSITI PAŽNJU

Prenošenje pažnje razvija se u mnogim igrama s drugom djecom npr. tko će prvi obaviti tri različita zadatka: nacrtati kuću, složiti pet kocaka i odrecitirati pjesmicu.


...IZGRAĐIVANJE RADNIH NAVIKA

Izgrađivanje radnih navika postiže se postavljanjem malih zadataka koje dijete može izvršiti:

  • redovito pospremanje igračaka
  • spremanje i raspremanje kreveta
  • uredno slaganje odjeće i obuće nakon svlačenja
  • mala zaduženja za pospremanje stana
  • briga o kućnom ljubimcu
  • odlazak u trgovinu ako je blizu...

 

Ukoliko dosada niste ništa posebno radili na pripremi svog djeteta za polazak u školu, ne trebate se osjećati krivima, jer puno toga se može naučiti u par mjeseci pred polazak u školu. Pokušajte to shvatiti kao vašu «domaću zadaću». Nikako nemojte izvršavanje te zadaće ostavljati za prve dane škole.




UDŽBENICI ZA 2013/2014
Kalendar
« Travanj 2014 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

Oglasna ploča
Korisni linkovi
CMS za škole logo
Osnovna škola Josipa Antuna Ćolnića Đakovo / Trg N. Š. Zrinskog 4, HR-31400 Đakovo / os-jacolnica-dj.skole.hr / ured@os-jacolnica-dj.skole.hr
preskoči na navigaciju