Terenska nastava školskih folkloraša u Pleternici
Autor: Ivana Vranaričić, 11. 3. 2024.
Članovi folklornih skupina, razredne i predmetne nastave, u petak su odradili terensku nastavu u Pleternici. Tom prilikom, uz stručno vodstvo, obišli su Interpretacijski centar Muzej bećarca i Interpretacijski centar Terra Panonica, podijeljeni u dvije grupe, koje su se rotirale. Prije toga, u sklopu nastave B1, upoznali su se s pojmom bećarca, kao vokalno-instrumentalnim napjevom u dva stiha i naučili su pjevati bećarce.
Muzej bećarca prikazuje bećarac kroz autentične baštinike, originalne predmete i suvremenu tehnologiju, što je današnjim generacijama djece bilo jako zanimljivo. Obilazak su započeli prvim dijelom, tj. Malom kućom graševine, a završili Bećarskom rapsodijom. Nakon obilaska, uslijedile su radionice. Učenici su se okušali u sviranju instrumenata (tambure samice, bisernice, bugarije i basa), natjecali su se u pjevanju bećaraca, crtanju i izrađivanju šokačkih bombica od vune.
Dok je jedna grupa bila u Muzeju bećarca, druga je posjetila Interpretacijski centar Terra Panonica koji nudi nezaboravno putovanje 24 milijuna godina u prošlost uz pomoć tehnologije. Učenici su istraživali o drevnim, ali i sadašnjim vrstama biljaka i životinja na području Slavonije, ali i o Panonskom moru. Na samom početku su pogledali animirani film, a zatim su krenuli u istraživanje, poput pravih znanstvenika. Uz pomoć tablet računala istraživali su zidne ilustracije i diorame, a naučeno znanje provjerili su kvizom znanja. Aplikacijom virtualne stvaranosti koja se koristi pomoću VR naočala, vratili su se u daleku prošlost. Na radionici su izrađivali životinjske vrste origami tehnikom. Za kraj, na veliko zadovoljstvo djece, slijedila je vožnja turističkim vlakićem pleterničkim krajolikom.
Učiteljica Maja Nikačević
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |