Erasmus+ job shadowing u Francuskoj
Autor: Katarina Gulaš, 26. 2. 2024.
Pedagoginja Katarina Gulaš je u periodu od 12. do 16. veljače 2024. godine sudjelovala na Erasmus+ mobilnosti u sklopu projekta Inclusive and Modern School. Tom prigodom posjetila je College Charles Leandre u malom mjestu La Ferriere aux Etangs u Francuskoj. Radi se o osnovnoj školi koju pohađaju učenici starijeg osnovnoškolskog uzrasta (predmetna nastava). U francuskom obrazovnom sustavu, naime, postoje zasebne škole za učenike mlađeg i starijeg osnovnoškolskog uzrasta.
Primarni cilj posjeta bio je upoznati se s načinom na koji se u francuskim školama provodi inkluzija učenika s teškoćama u redovni odgojno-obrazovni sustav. Stručno usavršavanje pedagoginje provedeno je kroz job shadowing. Job shadowing je oblik stručnog usavršavanja kod kojeg se promatra i prati rad kolege iz neke europske ustanove na njegovom radnom mjestu. Na taj se način može iz prve ruke proučavati svakodnevni posao, radno okruženje, metode i načine rada u praksi. Mogu se vidjeti primjeri dobre prakse na djelu koji se kasnije mogu upotrijebiti u vlastitom radu.
Tijekom svog boravka u College Charles Leandre pedagoginja je imala priliku prisustvovati na više nastavnih sati učitelja različitih nastavnih predmeta: engleskog, francuskog i španjolskog jezika, povijesti, biologije, kemije i matematike te se upoznati s njihovim radom s učenicima s teškoćama u učenju, ali i njihovim radom općenito. Također je iz prve ruke saznala mnogo toga o obrazovnom sustavu u Francuskoj počevši od same strukture istoga do konkretnih stvari koje čine školsku svakodnevicu. Imala je priliku posjetiti i IEM la Foret, institut koji skrbi o djeci s većim teškoćama u razvoju te prisustvovati individualnom radu s njima.
U College Charles Leandre pedagoginja je održala interaktivno predavanje za učenike kako bi ih upoznala s državom i gradom iz kojih dolazi, ali i s našom školom. Učenici su imali priliku naučiti i nekoliko hrvatskih riječi te su je rado pozdravljali na hrvatskom jeziku.
Ono što joj se posebno svidjelo je ozračje koje vlada u školi, otvorenost učitelja da prisustvuje njihovoj nastavi te zainteresiranost za komunikaciju i razmjenu iskustava. Ništa od navedenog ne bi bilo moguće bez učiteljice engleskog jezika Nathalie Allix koja je našoj pedagoginji bila mentorica tijekom njezinog boravka u College Charles Leandre.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |