Prihvaćanje različitosti u osmim razredima
Autor: Lana Matijaković, 11. 3. 2022.
Učenici naše škole sudjeluju u projektu Prihvaćanje različitosti raznim aktivnostima i na različitim predmetima. Tako su se temom identiteta, različitosti i razbijanja predrasuda proteklog tjedna bavili osmaši na satima engleskog jezika.
Cilj je ovog projekta osvijestiti učenike o prisutnosti razlika među ljudima i potaknuti ih na prihvaćanje istih. Prvo smo se zabavili pojmom identiteta te smo pokušali odgovoriti na pitanja poput Tko smo mi? Koje uloge imamo? Što tvori naš identitet? Različitost i mnoštvo naših odgovora pomoglo nam je uvidjeti da smo zapravo svi različiti, a opet jednako bitni. Za potrebe ovog uvodnog dijela projekta koristili smo materijale (video uratke i rane listove) preuzete sa stranice Stories that move- besplatni digitalni alat za poučavanje o diskriminaciji i različitosti, a temeljen na iskustvima stvarnih ljudi. Tako smo, između ostalog, gledali video u kojem Matej iz Slovačke (17), dječak s cerebralnom paralizom, priča o svom iskustvu i koliko ga je stanje u kojem se nalazi definira; zatim video u kojem Landry, projeklom iz Afrike, opisuje svoj život u Slovačkoj. Mark iz Mađarske priča kako ga otac njegove djevojke ne prihvaća samo zato što je Rom, a nije ga ni upoznao.
Kroz diskusiju smo se dotakli različitih oblika diskriminacije kao što su diskriminacija na osnovi rase, boje kože, spola, jezika, vjere, političkog uvjerenja, imovine i spolne orijentacije, a detaljnije se pozabavili dskriminacijom i predrasudama s kojima se susreću osobe s invaliditetom. Budući da se radi o engleskom jeziku, a jezik ima moć stvaranja predrasuda, bavili smo se ispravnom terminologijom u ophođenju s osobama s invaliditetom te usvojili najčešće termine. Korištenjem ispravne terminogije možemo promijeniti stavove prema kojima se na osobe s teškoćama gleda kao na manje vrijedne i pripomoći prihvaćanju takvih osoba kao sebi ravnima- osobe sa sposobnostima, mogućnostima, željama i pravima.
Kako bismo bolje shvatili da invalidnost nije bolest, nego stanje i kako nije jedini aspekt nečijeg identiteta, pogledali smo i dva videa (TED) u kojem ljudi iznose svoja iskustva. Vidjeli smo kako su na gubitak udova gledali kao na priliku da razviju svoju maštu i da pomognu ne samo sebi, nego i drugima. Razgovarali smo o slavnim osobama koje su unatoč, ili bolje rečeno, uz svoje stanje, postigle mnogo u svijetu glazbe, sporta, znanosti ili umjetnosti.
Na kraju smo zaključili da na mladima svijet ostaje te su upravo mladi ti koji svojim ponašanjem utječu na sprječavanje predrasuda, a samim time i diskriminacije u našem društvu.
Izvori: https://www.englishhints.com/disability-vocabulary.html
https://calvertexmoor.org.uk/news/disability-terminology
https://www.verywellmind.com/what-is-othering-5084425
https://www.storiesthatmove.org/en/
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |