2012-09-20 15:09:00

Čitamo s Marijom Miholjek

Učiteljica 2.a razreda Željka Goluža-Gregačević ugodno je iznenadila svoje učenike pozvavši u goste 18. rujna 2012. bivšu učenicu naše škole, voditeljicu središnje informativne emisije Dnevnik Nove TV,  Mariju Miholjek. Cilj posjeta naše sugrađanke bio je osvijestiti učenicima važnost umijeća čitanja. Marija je zajedno s učenicima čitala aktualne vijesti koje su učenici pripremili i donijeli na sat. Mali osmogodišnjaci nasmijali su je svojim stavovima o politici i aktualnim političarima. Obasipali su ju pitanjima i pažljivo upijali svaku njezinu riječ. Posebno ih je oduševila činjenica da je i Marija nekada bila učenica ove škole, da je plesala u Iskricama i pjevala u školskom zboru. Radosne trenutke posjeta zabilježili smo kamerom kako bi učenici mogli prosuditi svoje umijeće čitanja i usporediti napredak kroz određeno vrijeme kada će ih Marija opet posjetiti.

VAŽNO JE ZNATI ČITATI!

Ne treba mnogo da se shvati kolika je važnost umijeća čitanja kod djece. Obrazovni uspjeh, profesionalna postignuća, pa čak i emocionalno zadovoljstvo pod utjecajem su ove važne vještine. Informiranje u školi brzo se usmjerava na pisanu riječ i djeca koja nailaze na poteškoće u tom području osjećaju se izgubljenima i zbunjenima. Dužnost roditelja, učitelja i pedagoga je prepoznati djecu koja se bore s poteškoćama u čitanju kako bi se njihovom problemu moglo na vrijeme pristupiti.

Čitanje uključuje povezivanje mnogih vještina u cilju davanja značenja pisanom prikazu govornoga jezika. Poteškoće u bilo kojem području vještina vezanih uz čitanje mogu uzrokovati poremećaje u obradi pisane riječi. Jedno takvo područje vještina, razvoj jezika, ključna je komponenta čitanja. Istraživanja su pokazala da su i govorenje i slušanje glavni čimbenici koji pridonose čitanju. Vizualne sposobnosti, kretnje očiju pri praćenju slova i riječi te povezivanje značenja s ulaznim prikazom dio su čitateljskog zadatka. Ostale kognitivne sposobnosti, kao što su dugotrajno i kratkotrajno pamćenje, asocijativno učenje te prepoznavanje i ispravljanje pogrešaka, su sve čimbenici koji utječu na umijeće čitanja naše djece.

 

                                                           Željka Goluža - Gregačević


Osnovna škola Josipa Antuna Ćolnića Đakovo