2022-03-11 15:41:07 Prihvaćanje različitosti u osmim razredima Učenici naše škole sudjeluju u projektu Prihvaćanje različitosti raznim aktivnostima i na različitim predmetima. Tako su se temom identiteta, različitosti i razbijanja predrasuda proteklog tjedna bavili osmaši na satima engleskog jezika. Cilj je ovog projekta osvijestiti učenike o prisutnosti razlika među ljudima i potaknuti ih na prihvaćanje istih. Prvo smo se zabavili pojmom identiteta te smo pokušali odgovoriti na pitanja poput Tko smo mi? Koje uloge imamo? Što tvori naš identitet? Različitost i mnoštvo naših odgovora pomoglo nam je uvidjeti da smo zapravo svi različiti, a opet jednako bitni. Za potrebe ovog uvodnog dijela projekta koristili smo materijale (video uratke i rane listove) preuzete sa stranice Stories that move- besplatni digitalni alat za poučavanje o diskriminaciji i različitosti, a temeljen na iskustvima stvarnih ljudi. Tako smo, između ostalog, gledali video u kojem Matej iz Slovačke (17), dječak s cerebralnom paralizom, priča o svom iskustvu i koliko ga je stanje u kojem se nalazi definira; zatim video u kojem Landry, projeklom iz Afrike, opisuje svoj život u Slovačkoj. Mark iz Mađarske priča kako ga otac njegove djevojke ne prihvaća samo zato što je Rom, a nije ga ni upoznao.
Kroz diskusiju smo se dotakli različitih oblika diskriminacije kao što su diskriminacija na osnovi rase, boje kože, spola, jezika, vjere, političkog uvjerenja, imovine i spolne orijentacije, a detaljnije se pozabavili dskriminacijom i predrasudama s kojima se susreću osobe s invaliditetom. Budući da se radi o engleskom jeziku, a jezik ima moć stvaranja predrasuda, bavili smo se ispravnom terminologijom u ophođenju s osobama s invaliditetom te usvojili najčešće termine. Korištenjem ispravne terminogije možemo promijeniti stavove prema kojima se na osobe s teškoćama gleda kao na manje vrijedne i pripomoći prihvaćanju takvih osoba kao sebi ravnima- osobe sa sposobnostima, mogućnostima, željama i pravima.
Kako bismo bolje shvatili da invalidnost nije bolest, nego stanje i kako nije jedini aspekt nečijeg identiteta, pogledali smo i dva videa (TED) u kojem ljudi iznose svoja iskustva. Vidjeli smo kako su na gubitak udova gledali kao na priliku da razviju svoju maštu i da pomognu ne samo sebi, nego i drugima. Razgovarali smo o slavnim osobama koje su unatoč, ili bolje rečeno, uz svoje stanje, postigle mnogo u svijetu glazbe, sporta, znanosti ili umjetnosti. Na kraju smo zaključili da na mladima svijet ostaje te su upravo mladi ti koji svojim ponašanjem utječu na sprječavanje predrasuda, a samim time i diskriminacije u našem društvu. Izvori: https://www.englishhints.com/disability-vocabulary.html https://calvertexmoor.org.uk/news/disability-terminology https://www.verywellmind.com/what-is-othering-5084425 https://www.storiesthatmove.org/en/
|
Osnovna škola Josipa Antuna Ćolnića Đakovo |