Nogometna matematika
Autor: IVANA DOMJAN, 15. 6. 2012.
Kako je ovih dana aktualna tema sudjelovanje naših nogometaša na Euru 2012, tako je osmi razred iz Širokog Polja, uz pomoć nastavnice iz matematike, pokušao povezati nogomet i matematiku.
Budući da se po planu i programu iz Matematike u osmom razredu obrađuju geometrijska tijela, učenici su uočili kako je nogometna lopta sastavljena od 20 pravilnih bijelih šesterokuta i 12 pravilnih crnih peterokuta. Daljnjim proučavanjem otkrili su da je ta lopta ustvari krnji ikosaedar (jedno od Platonovih tijela o kojima su ranije pravili plakat). Uz pomoć interneta, i drugih izvora informacija, učenici su shvatili da nogomet nije „glup“ sport, nego da se skoro sve što se nalazi i događa na terenu i u igri može prikazati i objasniti matematičkim formulama, kao što su: dimenzija igrališta, tlak, dimenzija, brzina i smjer lopte, gustoća igrača na igralištu, vjerojatnost da će neki tim dati gol, kako najbrže uloviti loptu, vjerojatnost nekog rezultata, raspon bodova u tablici itd.
U matematičkom časopisu „Miš“ našli smo riješene primjere i zadatke u vezi matematike i nogometa, te riješili one primjerene njihovom dosadašnjem znanju matematike. Npr. opseg najvećeg mogućeg igrališta zadane površine, na koliko načina izbornik može odabrati igrače za utakmicu, prosjek godina igrača, postotak uspješnosti utakmica, itd.
Da bi svoje nove spoznaje podijelili sa drugim učenicima, uredili su pano u holu škole. Zadnji sat Matematike, uz pomoć mreža, izrađivali su nogometne lopte od papira.
Fotografije možete naći u foto-galeriji.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |